قابل توجه متقاضیان مشاوره آنلاین

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

مشاوره آنلاین ژنتیک
مشاوره آنلاین ژنتیک
مشاوره آنلاین ژنتیک

ضمن تشکر از استقبال قابل توجه شما- توجه داشته باشید که  ما در هر حال با خوشحالی پاسخگوی شما خواهیم بود اما توصیه می کنیم به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا در قسمت سوالات بررسی کنید که آیا به سوال شما پیش از این جواب داده شده است یا خیر چرا که بسایری از سوالات تکراری هستد و در واقع سایر مشاوره گیرندگان آن ها را مطرح کرده اند.

مطالب را به زبان و خط فارسی ارسال فرمایید (ارسال سوال)

توجه داشته باشید که  هر چند این پرسش و پاسخ ها در بساری از موارد کمک کننده بوده و موجب کاهش نگرانی در اکثریت مراجعین می شود اما معمولا جایگزین یک مشاوره رو در رو نخواهد بود.

با تشکر از شما

26 Comments

  1. (جواب سریع ) دیروز سوالی در مورد خانمی که حامل ژن دیستروفنی ماهیچه ای دوشن بود و حالا باردار ودرهفته ۱۷ بارداری است سوالی پرسیدم. ایشان طبق دستور پزشک فردا جهت سقط جنین در بیمارستان حاظر میشود. حال سوال این است با توجه به دو دلی ایشان و مسائل اعتقادی که قبل از نظر دکتر برای ایشان پیش آمده .. آیا ایشان باتوجه به رفتن در ماه ۱۷ بارداری وقتی برای آزمایش دوباره روی جنین و گرفتن جواب آن (جهت اطمینان بیشتر) تا پایان هفته ۱۹ را دارد ؟

    • در صورتی که بررسی در یک مرکز تخصصی ژنتیک و معتبر انجام گرفته باشد و آن مرکز ابتلای جنین را قطعا تایید نموده باشد مراجع قانونی کشور ما بعد از بررسی مجوز ختم حاملگی را برابر ضوابط مربوطه صادر می کنند. در غیر اینصورت خیر و نیاز به بررسی در یک مرکز معتبر دارد.

    • به این سوال در بخش پرسش و پاسخ جواب داده شده است به آن قسمت مراجعه نمایید.
      (می توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید) . به طور خلاصه در یک ازدواجکه بین دو فرد غیر خویشاوند انجام گیرد و سابقه مشکلات ارثی ، معلولیت ها و موارد دیگر وجود نداشته باشد بررسی و مشاوره ژنتیکی لازم نست. در غیر اینصورت در صورت وجود سابقه یا نگرانی لازم است مشاوره ژنتیکی انجام گیرد. موفق باشید.

  2. با سلام من دوبارسقط جنین داشتم دکتر ازما انجام آزمایش کاربوتیپ خواسته آیا با انجام این آزمایش
    دلیل سقط مشخص میشه هزینه انجام آن با استفاده ازبیمه اجتماعی چقدرمیشه وچه مدت طول میکشه نتیجه بدست بیاد. ممنون

    • با تشکر از تماستان . باید گفت که بعضی از موارد سقط در اثر ناهنجاری های کرومزومی ایجاد می شود که مواردی از آنها ارثی هستند. در این موارد بررسی کروموزومی زن و شوهر برای تشخیص و پیشگیری کمک کننده است. با دفترچه تامین اجتماعی قابل انجام است و زمان پاسخ دهی حدودا یک ماه است.

  3. سلام،آیا ممکن ۲فرد مبتلا به تالاسمی مینور هرگز نتونن بچهٔ سالم داشته باشن و در هر بارداری مشخص بشه که جنین دچار تالاسمی ماژور هست؟

  4. سلام
    یک فردی در خانواده ما دچار مایوپاتی عضلانی است و قصد ازدواج با مرا دارد آیا لازم است مشاوره کنیم. من با او بیگانه هستم

    • نوع میو پاتی مهم است در مواردی حتی در صورتی که فرد فامیل هم نباشد احتمال انتقال به نسل بعد وجود دارد. به مشاور مراجعه کنید.

  5. با سلام من یک ترنس هستم برای تغییر جنسیت از مرد به زن باید آزمایش کاریوتایپ انجام بدم، میخواستم بدونم قیمت این آزمایش با دفترچه تامین اجتماعی چقدر میشه؟

  6. سلام. بچه اول من بعد از تولد به علت جابجایی عروق فوت کرد. آیا برای تشخیصص این نوع نقصها هم آزمایش ژنتیک مفید هست؟ یا اکو در هفته ۱۸ بارداری کافیست؟

    • چون بعضی ناهنجاری های کروموزمی می وانند نقش داشته باشند توصیه می شود قبل از بارداری بعدی به کلینیک مراجعه تا در صورت نیاز بررسی کروموزمی والدین درخواست شود.

  7. با سلام آیا اگر زنی ویتیلیگو دارد و شوهر سالم باشد ولی اقوام درجه یکش هم ویتیلیگو داشته باشند بچه با ویتیلیگو به دنیا می آید؟

  8. سلام. من یک دختر۱۷ ساله هستم که خانواده ام دائما سعی دارند من رو با حرفشان متقاعد کنند که ازدواج کنم ولی من اصلا نمی تونم بپذیرم و تنها دلیلشم اینه که من اصلا احساس نیاز جنسی نمی کنم و احتمال می دم که شاید آدم سردی باشم که اگه این طور باشه فقط با ازدواجم همسر آیندمو آزار می دم ولی پدر ومادر م منو از عواقب ازدواج نکردن می ترسونن و من کاملا درمانده شدم. خواهش می کنم جوابو به ایمیلم ارسال کنید.

    • باىسلام توصیه می شود در این مورد با مشاورین خانواده مشورت نمایید. این مشاورین در مراکز خصوصی یا مراکز وابسته به سازمان بهزیستی ، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش سازمان ملی جوانان و … حضور دلرند. موفق باشید

  9. سلام
    من و همسرم نوه دایی و نوه عمه هستیم یعنی پدرهایمان پسردایی و پسر عمه هستند و در نسبتهای فامیلی که با هم ازدواج کردند تا به حال هیچ مورد خاصی پیش نیامده ولی بازهم نگرانیم آیا احتیاج به آزمایش ژنتیک وجود دارد؟

  10. با سلام.من متولد ۱۳۶۱ و همسرم متولد ۱۳۵۹ می باشد. ۶ ساله ازدواج کردیم.کاملا غریبه بودیم.بعد از ۶ سال جلوگیری تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم.حامله شدم اما در هفته بیستم تشخیص داده شد که فرزندم دختر و مبتلا به لب شکری عمیق در دوطرف و شکافتگی کام عمیق در یک طرف می باشد. این فرزندم سقط شد. چقدر احتمال دلرد که فرزند بعدی من چنین مشکلی داشته باشد؟قبل از بارداری آیا آزمایش خاصی که بتونه احتمال تولد چنین بچه ای رو پیشگوییی کند؟چه آزمایشاتی باید قبل از بارداری انجام بدهم؟خواهش میکنم کمکم کنید

  11. با سلام
    من و همسرم بعد از ۲ بار ivf ناموفق آزمایش کایروتایپ نواری دادیم و متوجه شدیم که در آزمایش من mos 45 X[4] , 46,XX[79] است آیا باید از تخمک اهدایی استفاده کنیم و دلیل بار دار نشدن من همین بوده؟

  12. ایا دخترم با داشتن یک برادر شوهر شیزوفرن میتواند بچه دار شود بقیه خوانواده سالم هستند

Comments are closed.