مشاوره قبل از ازدواج- قبل از بارداری و مشاوره غربالگری

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

امروزه بخش مهمی از مشکلات و معلولیت ها حاصل مشکلات ژنتیکی می باشد و مشاوره قبل از ازدواج می تواند زوج های جوان را پشاپیش از وجود چنین خطراتی مطلع  سازد. به علاوه  در بسیاری از موارد مشاوره می تواند موجب اطمینان زوج های جوان از کم خطر بودن ازدواجشان شود. مشاوره به خصوص در ازدواج های فامیلی و در موردی که در خانواده سابقه بیماری های مهم و معلولیت ها وجوددارد توصیه می شود.

2 Comments

  1. سلام ۳۴سالم است با همسرم کاملا غریبه ایم همسرم ۴۳سال دارد فرزند اولم کلاپ فوت وکوتاهی اندام در پای راست داشت که با جراحی درمان شد اما در همان پا دوتا از انگشتها بهم چسبیده ویک انگشت کم دارد حالا بعد از ۹ سال تصمیم به بارداری گرفتیم چون گفتند مشکل پسرم مادرزادی بوده من در هفته ۹ بارداری هستم خیلی نگرانم ودیگر طاقت ندارم فرزند دومم هم مشکل دار باشد ایا در سونوگرافی ۳بعدی یا از طریق هر ازماشی میتوان چنین مواردی را تشخیص داد با سپاس فراوان از شما

    • در صورتی که مشکل فرزند شما یک طرفه بوده و شما و همسرتان فامیل نباشید و سابقه مشابه در شما و همسرتان و بستگان درجه یک و دو شما و همسرتان وجود نداشته اشد امکان تکرار ناهنجارى قابل توجه نیست. با این وجود توصیه می شود مراقبت هاى معمول از جمله غربالگری سه ماهه اول بارداری و مراقبت های بعد از آن انجام گیرد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با تعیین وقت قبلی به کلینیک مراجعه نمایید.  

Comments are closed.