آزمایش آمنیوسنتز

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

تشخیص قبل از تولدآمنیوسنتز  روشی است که که در آن مایع آمنیوتیک از رحم را برای آزمایش یا درمان برداشته شده است. مایع آمنیوتیک مایعی  است که در هنگام بارداری  جنین را احاطه نموده و از آن محافظت می کند. این مایع حاوی سلولهای جنینی و مواد شیمیایی مختلف تولید شده توسط جنین  می باشد.

از این آزمایش می توان به منطور اطمینان از سلامت جنین از نطر ابتلا به سندرم داون یا سایر بیماری های مشابه و یا بعضی بیماری های ژنتیکی دیگر مثل تالاسمی یا هموفیلی ، بیماری دوشن یا بسیاری بیماری های دیگر ژنتیکی استفاده کرد.

اگر چه آمنیوسنتز  می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامتی جنین در اختیار پزشک و خانواده قرار دهد با این وجود  خانواده  می بایست از خطرات احتمالی این تکنیک نیز مطلع باشد . به همین دلیل همه خانواده ها می بایست قبل از انجام آمنیوسنتز توسط پزشک مشاور ژنتیک آشنا به تکنیک و توانایی ها و محدودیت های آن مورد مشاوره قرار گیرد.