با سلام .خاله ی بنده ناقل بیماری دوشن است و دارای ۲ فرزند پسر مبتلا به این بیماری است.ازدواج بنده با دختر خاله ام چقدر می تونه خطرناک باشه؟ و ایا هیچ راهی هست که این خطر کاهش پیدا بکنه؟ لازم به ذکر است که پدر و مادر بنده و پدر و مادر دختر خاله ام هیچ نسبت فامیلی ندارند

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

در صورتی که ابتلای دو پسر خاله شما به دوشن قطعیست در این صورت خاله شما قطعا ناقل این بیماریست و بنابراین دختر خاله تان نیز به احتمال پنجاه درصد ناقل این بیماریست. در صورتیکه تمایل به ازدواج با ایشان دارید توصیه می شود بعد از مشاوره و در صورت رضایت خانواده ابتدا وضعیت دقیق ملکولی بیماری در افراد مبتلا مشخص شود و سپس دختر خاله شما از نظر ناقل بودن یا نبودن بررسی شود. توجه داشته باشید که در هر حالت اعم از اینکه ایشان ناقل باشند یا ناقل نباشند در صورتی که بررسی ها تحت نظر متخصص ژنتیک و مشاوره به طریق ذکر شده انجام شود می توانید از نظر عدم تولد فرزند مبتلا به دوشن با اطمینان تصمیم گیری نمایید.