من قراره با پسری که هیچ نسبت فامیلی باهم نداریم ازدواج کنم اما برادر بزرگش ناشنواست و خود نامزدم و ۲خواهرو پدر و مادرش کاملا سالمن.آیا ممکنه فرزند ما در اینده ناشنوا شود؟؟؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

ناشنوایی می تواند به علل گوناگون ایجاد شود که بعضی ژنتیکی و بعضی غیر ژنتیکی هستند. احتمال تکرار آن دسته از علل که غیر ژنتیکی هستند در صورت رعایت موازین بهداشتی ناچیز است. اما احتمال تکرار ناشنوایی های ژنتیکی وجود دارد که این بسته به حانواده و شجره نامه منفاوت است. در مورد شما در هر صورت بررسی دقیق تر پرونده فرد مبتلا و دلیل و زمان شروع بیماری و بررسی دقیق شجره نامه بسیار کمک کننده خواهد بود اما به طور کلی می توان گفت که در صورتی که والدین نامزدتان با یکدیگر خویشاوند هستند اما شما با ایشان فامیل نیستید و از طرفی والدین ایشان و خودشان مشکل شنوایی ( حتی خفیف) ندارند و شما نیز از این نظر کاملا سالم باشید احتمال تکرار قابل توجه نیست. اما در صورت خویشاوند نبودن والدین نامزدتان با یکدیگر و یا خویشاوند بودن شما با نامزدتان لازم است به مشاور ژنتیک مراجعه کنید.

20120602-163547.jpg