من ۲۸ سال دارم و اولین بارداری ام رو تجربه میکنم. در سونوی ۱۱هفته و ۵ روز ان تی ۴٫۷ گزارش شد که بالاست اما جواب ازمایش خون خوب بود و ریسک نرمال بود negative screen قراره امنیوسنتز کنیم. ایا اگر جواب امنیو خوب باشه ، ممکنه بچه سلامت باشه و احتیاج به سقط نباشه؟ در خانواده سابقه هیچ بیماری نیست و قبل از بارداری مشاوره ژنتیک رفته بودیم

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

اگر بررسی سه ماهه اول در یک مرکز معتبر با مدرک اف ام اف و سونوگرافیست با مجوز ان تی انجام شده باشد علیرغم ان تی بالا امنیوسنتز توصیه نمیشود. اما بررسی قلب جنین در یه ماهه دوم توصیه می شود. اما اگر شرایط بالا محقق نبوده آمنیوسنتز پیشنهاد می شود. اگر جواب امنیو سنتز طبیعی گزارش شود ان گاه می بایست همچنان بررسی های روتین سه ماهه دوم بخصوص سونوگرافی و بررسی قلب جنین انجام گیرد. در صورت سلامت جنین در آن مرحله بررسی بیشتر از این جهت توصیه نمی شود. ضمنا قبل از انجام آمنیو سنتز می بایست از محدودیت ها و عوارض احتمالی این تکنیک مطلع باشید. اما توجه داشته باشید در هر حال مراقبت و کنترل بارداری تحت نظر متخصص زنان و یا پرناتولوژیست تا پایان بارداری توصیه می شود. ضمنا در بسیاری از موارد اگر همه مراقبت های ذکر شده به درستی انجام شود با وجود ان تی بالا نوزاد می تواند سالم باشد.