مشاوره ژنتیک چه فوایدی دارد؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

مشاوره زنتیک

بسیاری از مردم و خانواده ها و بخصوص زوج های جوان علاقمند هستند تا بدانند که مشاوره ژنتیک دقیقا چیست و در طی یک جلسه مشاوره قرار است درباره چه مسائلی صحبت کند. و اصولا مشاوره ژنتیک برای چه کسانی مفید است.

مشاوره زنتیک
مشاوره زنتیک

به طور کلی مشاوره ژنتیک در موارد زیر می تواند مفید باشد

 تشخیص و پیشگیری بیماری ژنتیکی:

در واقع در صورتی که بخواهید ببینید شما و یا یکی از افراد خانواده‌تان به یک بیماری ژنتیکی مبتا هستید یا خیر؟ و یا اینکه شما یا نزدیکانتان در معرض ابتلا به این گونه بیماری ها هستید یا خیر لازم است مشاوره ژنتیک انجام دهید.
در طی مشاوره به شما گفته خواهد شد که چگونه از خطر تکرار یا بروز بیماری در خانواده مصون بمانید

 جستجوی راه‌های درمانی:

حالا اگر شما یا یکی از نزدیکنتان نوعی از بیماری ژنتیکی داشته باشید در طی مشاوره ژنتیک به شما توصیه های لازم در مورد مدیریت کیفیت زندگی و راه های درمان احتمالی ارایه خواهد شد. تا از این طریق از ناتوانی های احتمالی مرتبط با بیماری بکاهید.

احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی :

در موارد قبل از ازدواج اعم از ازدواج های خویشاوندی یا غیر خویشاوندی با این مشاوره می‌توانید محاسبه و ارزیابی کنید که ریسک ابتلای فرزند شما به بیماری های زنتیکی به چه میزان است و پکونه می توانید این ریسک را کاهش دهید.

 کمک‌های روانشناسی (روان‌درمانی):

در صورتی که فرد دچار نقایص ژنتیکی باشد این نقایص گاها منجر به آسیب های روحی می گردد که ممکن است نیاز به مشاور روانشناسی وچود داشته باشد در این صورت مشاور ژنتیک به صورت مستقل یا گاها با کمک روانشناسان آشنا به مفاهیم و مشکلات ژنتیکی به فرد مبتلا کمک خواهد کرد به مدیریت مشکلات خود بپردازد و باکیفیت بهتر زندگی کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.