با سلام پسرعمه من دچار بیماری دیستروفی عضلانی دوشن هست ..آیا امکان

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

سوال:
با سلام پسرعمه من دچار بیماری دیستروفی عضلانی دوشن هست و زمانیکه این بیماری تشخیص داده شد دکتر به عمه من گفته بود که همه بچه های فامیل زمان بارداری باید مشاوره ژنتیک انجام دهند ظاهرا این بیماری از مادر ناقل به جنین پسر منتقل میشه البته من در بعضی سایتها خوندم که این بیماری از طایفه مادری به ارث میرسه و خانمها ناقل خواهند بود می خواستم بدونم با توجه به اینکه من از طریق پدرم به این خانواده متصل هستم باز امکان ناقل بودن برام وجود داره؟

پاسخ:

در صورتیکه تشخیص بیماری دوشن در پسر عمه شما صحیح باشد و پدر و مادرتان نسبت خویشاوندی نداشته باشند ریسک ناقل بودن در شما ناچیز است. در غیر اینصورت لازم است برای بررسی دقیقتر همراه با همه مدارک جهت مشاوره مراجعه نمایید.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.