با سلام.من قصد ازدواج با دختری رو دارم که هم دختر عمو پسر عمو هستیم و هم دختر خاله پسر خاله.و همچنین پدر و مادر هامون با هم پسر عمه دختر دایی هستند.ایا شما این ازدواج رو به صلاح میدونید یا نه.

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

با سلام و ضمن تشکر از تماستان
بر اساس تعریف، ازدواج در این حالت پر خطر طبقه بندی می شود که حداقل ١۵٪ است. به بیان دیگر از صد مورد ازدواج شبیه این نوع ازدواج حد اقل ١۵ مورد منجر به تولد نوزاد مبتلا به ناهنجاری های شدید یا بیماری های خطرناک و نادر دیگر در بزرگسالی منجر خواهد شد. در شیوه مدرن مشاوره ژنتیک تنها به اطلاع رسانی اکتفا می شود و لذا مشاور در تصمیم گیری مشاوره گیرندگان مداخله مستقیم نمی نماید. بنابراین تصمیم گیری در مورد ازدواج و یا خودداری از آن نهایتا به عهده خودتان است.
از طرفی با توجه به پیشرفت های اخیر در عرصه ژنتیک و نسل جدید تکنیک های تعیین توالی ژنتیکی می توان با اطمینان زیادی موارد ذکر شده بالا را در زمان قبل از ازدواج یا قبل از بارداری تعیین کرد و بعد از ان موارد یافته شده را با تشخیص قبل از تولد یا حتی قبل از لانه گزینی تشخیص داد. البته این موضوع متضمن برخورداری مرکز انجام دهنده از تخصص های پیچیده و نسل جدید است بعلاوه در حال حاضر این شیوه ها بسیار پر هزینه هستند و ندرتا در پزشکی بالینی روزمره قابل استفاده است. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره مراجعه نمایید.