با سلام من دارای گروه خونی آ مثبت و خانم دارای گروه خونی او منفی هستش آیا در ازدواج مشکل داریم؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

پاسخ
در صورتی که خانمی دارای ار هاش منفی و شوهرش دارای ارهاش مثبت باشد در ان صورت این امکان وجود دارد که فرزندشان دارای اهاش مثبت یا منفی باشد. در صورتی که ار هاش جنین مثبت باشد در این صورت در بارداری نخست معمولا مشکلی پیش نمی آید. اما سیستم ایمنی مادر که دارای ارهاش منفیست به ارهاش مثبت حساس می شود و در بارداری های بعدی در صورتی که جنین دارای ارهاش مثبت باشد امکان ناسازگاری خونی بین مادر و جنین وجود خواهد داشت.
توصیه
به همه خانم های ارهاش منفی که شوهرانشان دارای ارهاش مثبت هستند توصیه می شود از حاملگی نخست این موضوع را به پزشک خود اطلاع دعند. پزشک با تجویز درمانهای مناسب مانع از بروز ناسازگاری ذکر شده خواهد شد.

20111008-025958.jpg