با سلام.می خواستم بدونم فرزند تالاسمی مینور رو از مادر به ارث می بره یا از پدر؟؟؟؟ و اینکه آیا مینور اندازه و درصدی داره میشه درمانش کرد

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

افراد ناقل تالاسمی بتا که اصطلاحا در گذشته به آنها تالاسمی مینور اطلاق میشد دارای یک نسخه از ژن معیوب هستند. آنها این نسخه را از پدر یا مادر دریافت می کنند. این موضوع بسته به ان است که کدامیک از والدین ناقل یا مبتلا به تالاسمیست. این حالت اصولا به خودی خود بیماری تلقی نمی شود و معمولا به درمان اختصاصی نیاز ندارند. اما در مواردی با حالات و بیماری های دیگر مشاهده می شود که نیاز به مراقبت و درمان دارد. از این میان می توان بخصوص به اندازه گیری سطح اهن ، وضعیت کبد و تنفس و نیز وضعیت خلقی افراد اشاره کرد. نکته مهم و قابل توجه در مورد ناقلین تالاسمی بتا ازدواج انها با افراد ناقل تالاسمی بتاست که در این صورت احتمال ابتلای فرزندان ان ها به بتا لاسمی ماژور می باشد که مبتلایان دچار کم خونی شدید بوده و نیازمند به درمان های قابل توجهی دارند.

20130421-090103.jpg