بروز اختلال در کلام و ارتباط اجتماعی کودک ، نشا نه ابتلا به اوتیسم است

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

اوتيسم

دکتر سعیدرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: اوتیسم در حقیقت یک ناهنجاری نورولوژیکی است که در گذشته با عقب ماندگی ذهنی و مشکل تکلم رفتاری اشتباه گرفته می‌شد.

متخصص ژنتیک گفت: اوتیسم بر اساس یکسری دسته‌بندی‌های بالینی، تشخیص داده می‌شود و در واقع یکی از اختلالات تکامل عصبی است که به صورت اختلال در کلام و ارتباط اجتماعی کودک دیده می‌شود.

دکتر غفاری افزوداوتیسم: در گذشته تصور می‌شد که اگر کودکی یکسری رفتارهای تکراری را انجام دهد آن کودک شیطان است یا اینکه دچار عقب‌ماندگی است اما امروزه با معاینات دقیق نورولوژی می‌توان هر گونه اشکال در ارتباط اجتماعی، کلامی و غیرکلامی کودک را بررسی کرد.

غفاری، بهترین سن آشکار شدن علائم این بیماری را قبل از ۳ سالگی دانست و افزود: متخصص مغز و اعصاب کودک می‌تواند قبل از ۳ سالگی با معاینات دقیق اوتیسم را تشخیص داده و کودک را در دسته‌بندی‌های اوتیسم طبقه‌بندی کند.

متخصص ژنتیک، علت بیماری اوتیسم را ناشی از اختلال در فرآوری اطلاعات در مغز و‌ ارتباط گیرنده‌های عصبی دانست و افزود: در گذشته این‌گونه بیان می‌شد که اوتیسم منشأ ژنتیک ندارد اما امروزه مشخص شده که حداقل ۱۸ درصد علت ابتلا به اوتیسم به دلیل اختلالات نهفته کروموزومی است.

وی افزود: متخصصان از جنبه‌های نورولوژیکی برای تشخیص اوتیسم و از جنبه‌های ژنتیک برای تشخیص و پیشگیری اوتیسم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

Be the first to comment

Leave a Reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.