چه کسانی لازم است مشاوره ژنتیک انجام دهند؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

مشاوره ژنتیک

به عنوان یک قانون کلی: هر کسی که نگران وجود مشکل ژنتیکی و یا معلولیت یا بیماری تکرار شونده یا ناتوان کننده در خود یا نزدیکان خود در حال حاضر یا در آینده و یا در نسل های بعدی خود است لازم است قبل از ازدواج و یا در صورت ازدواج قبل از بارداری و یا در صورت باردار بودن هر چه سریعتر جهت مشاوره ژنتیک مراجعه نماید. با این وجود در شرایط و حالات زیر نیاز به مشاوره ژنتیک قطعی تر است:

  1.  در صورت وجود یک بیماری ژنتیکی شناخته شده در فرد و یا نزدیکان وی و یا در فرد یا نزدیکان همسر یا فردی که قصد ازدواج با وی وجود دارد
  2. وجود عقب ماندگی دهنی, مشکلات و علولیت های جسمی یا حرکتی با علت شناخته شده ژنتیکی یا علت ناشناخته
  3. هر گونه بیماری تکرار شده در خانواده بخصوص در بستگان نزدیک ویا در نسل های مختلف یک خانواده در صورتیکه علت محیطی مشخصی شناسای نشده باشد
  4. وجود سرطان تکرار شده در خانواده و یا بروز سرطان در سنین پایین تر از سن متوسط بروز آن
  5. تولد نوزادی در یک خانواده با علایم نانجاری های زمان تولد (همانند لب شکری, شکاف کام, پا چنبری, انگشت اضافه, اختلاالات اندام ها و…)
  6. وجود سقط مکرر یا مرگ نوزاد (بدون علت غیر ژنتیکی شناخته شده)
  7. نازایی و مشکلات باروری با علت ناشناخته
  8. اگر پزشک به شما بگوید که شما در خطر ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی هستید.
  9. ازدواج خویشاوندی

 

مشاوره ژنتیک
مشاوره ژنتیک

[ls_content_block id=”2601″ para=”paragraphs”]

 

Be the first to comment

Leave a Reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.