آزمایش ژنتیک سرطان

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

أزمایشات ژنتیک سرطان ها انواع مختلفی دارند. برخی برای تایید تشخیص می باشند. برخی برای تایید و طبقه بندی و نوع سرطان هستند. برخی برای انتخاب نوع دارو و درمان کاربرد دارند. برخی برای تشخیص زودرس و قبل از علامت بیماری کاربرد دارند. در بعضی از آزمایشات حتی امکان تشخیص قبل از لانه گزینی  و تولد نیز وجود دارد.

علیرغم همه این امکانات . لازم است قبل از هر گونه اقدام و هزینه  مشاوره ژنتیک انجام گیرد و نوع دقیق سرطان مشخص شودتا متناسب با آن بررسی انجام شود. . از جمله این سرطانها سرطان های  پوست، روده، معده، تیرویید، سینه، مثانه،  خون, معده  و  …… می باشد  بعد از آن بررسی تعیین جهش در فرد مبتلا انجام گیرد و سپس افرادی که بر اساس شجره نامه در معرض خطر قرار دارند از نظر جهش مورد نظر بررسی شوند. لذا گام اول مشاوره است و آزمایش مربوطه بسته به نوع بیماری متفاوت است و توسط مشاور به شما معرفی خواهد شد.

تحولات تازه

در طی ماه های گذشته با پیشرفت هایی تشخیصی و درمانی جدید در حوزه ژنتیک  امکانات جدید ی در دسترس پزشکان معالج سرطان قرار گرفته است که از طریق آنها می توانند با تشخیص دقیق نوع جهش درمان های مناسب را انتخاب و گاهها سرطان را کاملا مهار نمایند. این امکانات جدید تحول هیجان انگیزیست که روز به روز در حال گسترش است. در صورت تمایل به آشنایی با محدودیت ها و فرصت های بهره گیری از روش های ژنتیک لازم است مشاوره ژ«تیک انجام شود.