سلام.من و نامزدم رفتیم ازمایش خون اونجا مشخص شده ایشون ناقل تالاسمی هستن و من هم کمبود اهن دارم.با توجه به اینکه جواب ازمایش های ژنتیک ۱ سال بعد میاد من میخوام بدونم با اون گواهی که میدن برای عقد و تعهد برای عدم بارداری میگیرن بعد از یکسال ممکنه این نامزدی به هم بخوره؟مثلا چه جوابهایی ممکنه بهمون بدن؟اینکه ما نمیتونیم بچه دار بشیم هم جزءشه؟یا ممکنه بتونیم بدون مشکل بچه دار بشیم و یا اینکه باید زیر نظر پزشک باشیم برای بارداری؟ اخه یکسال زمان کمی نیست بعدش اگه بگن دچار مشکل میشین ما باید چکار کنیم؟!!!!! لطفا زود جواب بدین.

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

اطلاعات ذکر شده ونگرانی شما مبتنی بر واقعیت نیست. اول انکه آزمایش ژنتیکی تالاسمی یک سال به طول نمی انجامد.  در صورت مراجعه به یک مرکز تخصصی ژنتیک بررسی ژنتیکی تالاسمی تنها چند هفته تا یک ماه به طول می انجامد. از طرفی در مشاوره مدرن و تخصصی هیچگاه تحت هیچ شرایطی زوجین از ازدواج منع نمی شوند. بلکه بعد از بررسی سوابق خانوادگی و آزمایشات مشاور ژنتیک به مشاوره گیرنگان اقدامات لازم برای پیشگیری از معلولیت ها را برای انان مطرح می کند. از طرفی اگر امکانات قطعی موجود نباشد واقعیت ها و خطرات برای آنان توضیح داده می شود تا نهایتا آنها به صورت آزاد تصمیم بگیرند. بنابراین شما در صورت مراجعه به یک مرکز تخصصی مشاوره راهنمایی دقیق و تخصصی دریافت خواهید نمود.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.