در مورد انتخاب جنسیت با روش پی جی دی آیا استفاده از داروهای هورمونی برای خانم مضر نیست؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

مطمئنا مصرف هر دارویی در پزشکی با عوارض بالینی مرتبط با آن می تواند همراه باشد و هیچ دارویی بدون عارضه نیست. بعلاوه، یکی از عوارض سیکل های تحریک تخمک گذاری، سندرم تحریک بیش از حد تخمدان است که در مواردی بسیار شدید بوده و ممکن است نیاز شود که فرد مبتلا بستری گردد.

می بایست در نظر داشته باشید که روش های کمک باروری از جمله پی جی دی برای مقاصد درمانی یا پیشگیری از معلولیت ها یا بیماری های ژنتیکی طراحی شده اند و هرگز مقصود اولیه این روش  ها انتخاب جنسیت نبوده است لذا می بایست در این زمینه حتما به عوارض احتمالی دارو و هزینه ها و موارد دیگر اکیدا توجه داشته باشید. از آنجا که کلیه اقدامات مداخله ای و تجویز دارو و سایر اقدامات در کلینیک ناباروری و تحت نظر و توسط پزشک متخصص ناباروری انجام می شود توصیه می شود در این زمینه حتما با ایشان مشورت نمایید و سوالات خود را با ایشان در میان بگذارید. و قبل از اطمینان و رضایت وارد سیکل درمانی یا دارویی نشوید.