۱- مراحل PGD را توضیح دهید؟ این مراحل چقدر طول می کشند؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

PGD وابسته به تکنیک های کمک باروری می باشد. به این معنا که زوجین با اینکه اغلب دچار مشکل ناباروری نمی باشند، می بایست وارد فرآیند لقاح آزمایشگاهی شوند و نمی توانند به طور طبیعی اقدام به بارداری کنند. بدین منظور داروهای تحریک کننده تخمک گذاری تحت نظر متخصص زنان و متناسب با شرایط بالینی و ازمایشگاهی به خانم تجویز می شود. سپس در زمان مناسب عمل برداشت تخمکها معمولا طی یک بیهوشی کوتاه مدت و در اتاق عمل انجام می گیرد. تخمک های برداشت شده با اسپرم همسر لقاح داده می شوند و پس از شروع تقسیمات سلولی رویان چند سلولی تشکیل می گردد.

پی جی دی

معمولا پس از گذشت ۳ تا ۴ روز از لقاح نمونه برداری از رویان ها انجام می شود و بررسی های زنتیکی بر روی سلول نمونه برداری شده انجام می گیرد. در مجموع این فرآیند حدود یک ماه و نیم تا دو ماه به طول می انجامد.