آزمایش نیفتی چیست؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

نیفتی نام تجاری آزمایش بررسی دی ان ا آزاد خون مادر است که توسط شرکت چینی بی جی آی عرضه می شود. نام علمی این روش NIPT است. این تست توسط شرکت های دیگر تجاری نیز با عناوین دیگر عرضه می شود. که از جمله می توان به تست های پرمیثا و ایلومینا و هارمونی و ناترا اشاره کرد (به تصویر توجه شود)  کیفیت و شیوه بررسی و میزان حساسیت و دقت و میزان شکست تکنیک در این محصولات متفاوت است.

همانند همه تست ها یا غربالگری های ژنتیکی به دلیل پیچیدگی و محدودیت و ملاحظات مهمی که پیرامون استفاده از این آزمایش وجود دارد توصیه می شود قبل از انجام آن حتما به مشاور ژنتیک مجاز و صاحب تخصص و تجربه در زمینه غربالگری های زمان بارداری مراجعه نمایید.

تماس با کلینیک ژن جهت تعیین نوبت مشاوره

از طریق تکمیل فرم

از طریق تلگرام

مزایا و محدودیت ها و توصیه های مهم