با سلام . من و همسرم نسبت فامیلی نداریم.اما در خانواده همسرم بیماری قند خون و سکته قلبی شایع است آیا با آزمایشات ژنتیکی و غربالگری میتوان احتمال انتقال ای بیماری را به صفر رساند؟

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

بیماری‌هایی را که نام بردید  در زمره بیماری‌های چند عاملی قرار دارند. این نوع بیماری‌ها تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و نیز عوامل محیطی ایجاد می‌شوند.در نتیجه پیش بینی دقیق احتمال بروز و تکرار آنها در نسل بعد ممکن  نیست. هر چند می‌توان با اخذ شرح حال مناسب احتمال تکرار را تا حدی پیش‌بینی نمود. به‌طور کلی وجود سابقه بیماری قند خون و یا فشار خون منعی برای ازدواج و یا فرزند دار شدن نیست.