مشاوره ژنتیک چیست؟ چگونه نوبت مشاوره بگیریم؟

مشاوره ژنتیک نخستین گام اطمینان از تولد نوزاد سالم و پیشگیری از معلولیت هاست

باز نشر مطالب این سایت

مطالب این سایت توسط متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و با تکیه بر منابع علمی و شیوه نامه های استاندارد تهیه شده است و آماده سازی آن ها متضمن زمان قابل توجه در تحقیق و جستجو در این منابع بوده است. همه حقوق مادی و معنوی این نوشته به وب سایت آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک ژن تعلق دارد. باز نشر این مطالب به هر شکل ممکن(از قبیل وب سایت ها، کتاب ها و نشریات، اپلیکیشن های موبایل، سخنرانی ها و...) به شکل جزیی یا کلی تنها با ذکر نام منبع و لینک زنده این سایت به شرح زیر مجاز است:

منبع: وب سایت کلینیک ژن- مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک

مشاوره زنتیک

 

“مشاوره ژنتیک یک فرآیند آموزشی است که در طی آن به افراد مبتلا یا افراد در معرض خطر یک بیماری در خانواده کمک می شود تا فهم درستی از ماهیت آن بیماری ژنتیکی و نحوه انتقال آن به نسل بعد پیدا کرده و از راه حل ها و انتخاب هایی که در مدیریت بیماری و پیشگیری از تکرار آن در نسل بعد کمک کننده می باشند آگاه گردند”

به عبارت دیگر در طی فرایند مشاوره ژنتیک بیماران مبتلا به یک بیماری ژنتیکی که ممکن است وراثتی باشد و نیز بستگان در معرض خطر آنها از عوارض و عواقب بالینی بیماری آگاه شده و از احتمال انتقال آن به فرزندانشان اطلاع پیدا می کنند. همچنین در مورد روش های پیشگیری از ابتلا و یا تکرار آن در نسل بعد نیز مطلع می گردند (نقل از کتاب درس های مشاوره ژنتیک)

مشاوره ژنتیک در این کلینیک منحصرا توسط متخصصین ژنتیک با درجه MD-PHD انجام می شود. متخصصین این مرکز در زمره با تجربه ترین متخصصین و مشاورین ژنتیک در کشور هستند. سرپرستی تیم مشاوره ژنتیک به عهده آقای دکتر سعید رضا غفاری می باشد. 

روزهای مشاوره:

موارد فوری:

همه روزهای هفته

با تعیین وقت قبلی:

شنبه

دوشنبه

سه شنبه